مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

کاهش محدود تحریم‌ها در ازای عدم پیش‌روی برنامه هسته‌ای
یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا گفت که جان کری وزیر خارجه برای کمک به دست یابی ایران و 1+5 به توافق، به ژنو می رود. او تلاش می کند به کاهش دامنه اختلافات در مذاکرات کمک کند.

اوباما و کاخ سفید از جزئیات طرحی سخن می گویند که براساس آن تحریم ها علیه تهران به میزان اندکی کاهش می یابد و در مقابل، ایران متعهد به جلوگیری از پیش‌روی برنامه هسته ای اش می شود.

به گزارش عصر ایران، به احتمال بسیار، این جزئیات، متن توافق روز جمعه میان ایران و گروه 1+5 در ژنو باشد.

یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا گفت که جان کری وزیر خارجه برای کمک به دست‌یابی ایران و 1+5 به توافق، به ژنو می رود. او تلاش می کند به کاهش دامنه اختلافات در مذاکرات کمک کند. رسانه های ایرانی هم گفته اند کری با ظریف دیدار خواهد کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ان بی سی نیوز" تصریح کرد: این امکان وجود دارد که توافقی در چند مرحله با ایران صورت بگیرد. مرحله نخست این باشد که هر گونه پیش روی در برنامه هسته ای ایران را متوقف و مسیری را ترسیم کنیم که بتوانیم در آن، تحریم ها را به میزان بسیار کمی کاهش دهیم و همزمان، ساختار تحریم ها را حفظ کنیم.

وی افزود: در صورتی که ایران به تعهداتش عمل نکند می توان تحریم ها علیه ایران را افزایش داد.

کاخ سفید هم اعلام کرد: گروه 1+5 کاهش محدود تحریم ها علیه تهران در مقابل نشانه ای واضح از اقدامات ایران برای جلوگیری از پیش روی برنامه هسته ای اش را بررسی می کند.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید افزود: در مقابل اقدامات ملموس و قابل راستی آزمایی برای رفع نگرانی های طولانی مدت بین المللی، گروه 1+5 کاهش محدود، هدف دار،  قابل بازگشت و غیرتاثیرگذار بر ساختار کلی تحریم ها را بررسی می کند.

وی افزود: ساختار بزرگتر تحریم ها تا زمان دست یابی به توافق نهایی، همه جانبه و قابل راستی آزمایی، همچنان باقی خواهد ماند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: در صورتی که ایران در اجرای تعهدات خود شکست بخورد می توان از کاهش محدود تحریم ها خودداری و تحریم های شدیدتری را وضع کرد. گروه 1+5 به دنبال حرکت در مسیر گام به گام است. این مسیر از "جلوگیری از پیش روی برنامه اتمی ایران و احتمال کاستن از بخش هایی از آن" آغاز می شود.

جی کارنی اظهار داشت: قدرت های غربی خواهان شفافیت بیشتری از ایران هستند تا مذاکرات، پوششی برای توسعه برنامه هسته ای اش نباشد.
 
ایران و گروه 1+5 از روز پنجشنبه مذاکرات جدیدی را در ژنو آغاز کرده اند که تا امروز جمعه ادامه دارد. دو طرف در روز جمعه متن توافقنامه ای را به صورت مشترک تدوین می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 1020 زمان: 8:7 تاريخ: سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:کاهش محدود تحریم‌ها در ازای عدم پیش‌روی برنامه هسته‌ای , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت